Het is hoog tijd

Hoog tijd dat ik vertel over de schitterende klok die in mijn living hangt.
Je zou denken, wat valt er nu speciaal te vertellen over een klok? Wel,  over de mijne redelijk veel.  Op een avond zei Kurt ineens vanachter zijn pc “kijk eens wat een vette klok!”. Natuurlijk  was ik ook meteen verkocht aan de klok. En meteen het hardst geïnteresseerd in het antwoord op de vraag; wat kost dat ding?

Zonder het even al over de prijs te hebben, los van dat, ik moest ze hebben. Enige tijd later bestelde ik de klok voor zijn verjaardag, maar eigenlijk wou ik hem ook gewoon zelf. 

De klok hadden we al voor er nog maar muren waren in onze living. Meteen wisten we waar ze zou moeten komen hangen, boven het plaatsje waar op termijn een aquarium komt -maar nu wordt opgevuld met wat decoratie-.
Er werd een stopcontact voorzien en hup, daar hing ze, en ze hangt er nog steeds. Mijn geweldige klok.

img_5258

Een klok is maar een klok, maar deze maakt toch een verschil, soms duurt het twee uur voor iemand door heeft dat het eigenlijk een klok is. Sommigen denken dat het een stukje kunst is of iets in die aard. Wij kozen voor het lime kleurige frontje, welke in 17 verschillende kleuren beschikbaar zijn. Maar dat lime kleurtje paste perfect bij de kleur die ik in mijn hoofd had voor de inkomhal van mijn woning, welke doorloopt naar onze living.

logo-qlocktwo

Het is een klok “QLOCKTWO Classic” genaamd van het Duitse merk Biegert & Funk Design.
Dan ook weer een slimme klok, in 22 verschillende talen te verkrijgen. In LED-verlichting wordt er in woorden weergegeven hoe laat het is op dat moment.

“het is vijf voor twaalf”, “het is vijf na half drie”

Een andere, originele kijk op het uur. Het past automatisch de lichtintensiteit van de klok aan afhankelijk van hoe licht of donker het is in de ruimte waar in ze hangt. Je weet het uur niet tot op de minuut precies, maar per 5 minuten valt er iets anders te lezen op je klok. Een standaard maat van 45x45cm. En toch wel de vermelding waard dat deze klok intussen maar liefst 23 awards in de wacht sleepte. Waaronder ook de Reddot Design Award welke op de een of andere manier vaak terug komt bij producten die ik geweldig vind. Indertijd bestelde ik hem via http://www.qlocktwo.com. Maar momenteel zie ik daar geen mogelijkheid om hem te kunnen bestellen, via http://www.puurdesign.nu kan het wel. 

 

Geef een reactie

