Creëer rust in huis.

Het is geen kunst meer om je dagelijks voorbij te lopen. Ik betrap er mezelf continue op. Net als zo vele mensen rondom mij ook ervaren, gaat alles zo snel, veel te snel. Zonder dat je het door hebt is er weer een week voorbij waarbij je je achteraf de vraag kan stellen of je ook wel eens aan jezelf hebt gedacht. Werk, gezin, alles wat bij mama zijn hoort combineren en het huishouden bovendien ook nog eens draaiende houden, als vrouw zijnde in 2016 is dat gewoon wat de maatschappij van je verwacht.

Maar wacht eens… stop!! Even je pauze knop indrukken en eens kijken naar jezelf. En wanneer ik naar mezelf kijk, kom ik vaak tot de conclusie dat ik gewoon eens rust wil. Rust die je perfect zelf in je woning kan binnenbrengen. Want hoe hard de wereld rondom je ook verder draait, eens je thuis komt is het belangrijk dat je rust vindt. In jouw veilige omgeving, in jouw cocon. Een trend die er ook al een tijdje is, wat zelfs een werkwoord is geworden : cocoonen. Zorgen voor een  omgeving waarin je tot rust komt, niet altijd evident, vandaar enkele tips voor jou :

naamloosCocoonen met een berg rommel om je heen? Not done… Voor je op je comfy zetel ploft, ruim eerst op. Oké, de grote schoonmaak is niet nodig hoor, maar toch de nodige orde om dat overstressed hoofdje van je wat rust te gunnen.

2.pngVuur : vuur is altijd rustgevend, in de zin van een knisperend haardvuur, kaarsjes,  ook nog eens zalig  wanneer ze overheerlijk ruiken.

 

3Brengt me meteen bij geur : als je instant rust nodig hebt, ga ik je niet aanraden met Mr. Proper rond te vliegen om een heerlijke geur te verspreiden in je huis. Maar zoals ik al zei met geurkaarsjes en met geurstokjes kom je al een heel eind. Mijn absolute favorietjes vind ik telkens weer bij Rituals… . Mijn voorkeur steeds weer de Black Oudh geurkaarsen… zalig!

Rituals_Home_1215_1200_2.jpg
www.rituals.com

Overheerlijk ruiken natuurlijk ook verse bloemen, als je man je er niet mee verrast op dit moment, mag je gerust vinden dat je ze verdiend hebt en ze zelf gaan kopen!
Not done zijn voor mij de automatische geurverspreiders, als je écht vindt dat deze in je woning thuis horen…, het toilet kan nog net vind ik, al is het voor mij al op het randje.

4Geluid : zorg ervoor dat je omgeving rustig is, zet eventueel een rustig muziekje op of geniet van het knisperen van de haard. Geen zwierende wasmachines op de achtergrond of  doorgedraaide kinderen te bespeuren.

5.pngWaar je het welverdiende momentje van rust  wil gaan organiseren, in zetel of je bed, voor mij helemaal chill met een berg kussens. Intussen ook helemaal in, allemaal poezelige pelsjes zowel in kussenovertrekjes als vachtjes om over je zetel te hangen of voor op de grond, om zalig met je blote voeten over te glijden. Zo             ontzettend zacht… En niet te vergeten een super zacht fleece dekentje op de zetel of een mega dik donsdeken in je bed waar je helemaal onder verdwijnt.

    schapenvacht-op-bank

www.enigwonen.nl

6.pngHelemaal ontspannen doe je natuurlijk in de juiste outfit, mag een beetje oversized zijn, home wear, pyjama, als het maar zo gemakkelijk zit dat je nog niet merkt dat je wat om je lijf hebt.
52d1fdfd20a308ddb203ad7cf07efa4b                                                                        www.lunagallery.com

Het plaatje is compleet wanneer je dan uiteindelijk neergeploft bent met een koffietje, een wijntje of iets dergelijks, wat lekkers om te knabbelen en die smartphone even aan de kant. Met wat geluk ben je niet alleen en kan je met je hele gezin samen genieten van de rust die iedereen verdiend heeft. Want samen niets doen en genieten van de rust en elkaar is misschien wel hetgeen waarvan je batterijen het meest van opladen.

J.x

Geef een reactie

