DIY : Pimp je kerstballen

Als ik ’s avonds door de straten rij, zie ik al op veel plaatsen de lampjes van de kerstbomen schitteren. Ikzelf houd me er aan om even te wachten tot de Sint het land uit is om verwarring bij mijn 4-jarige zoon te vermijden. Maar toch, het kriebelt heel erg om alle versiering boven te halen en om mijn prachtige boom weer in onze living te hebben staan.

Kerst is niet enkel gezellig en mooi, maar ook erg commercieel als je het aan mij vraagt. Ieder jaar is er wel een nieuwe kleur trend en zou je als je de trends wil blijven volgen ieder jaar moeten investeren in hele nieuwe kerstversiering. Waar dan ook weer het nodige prijskaartje aan hangt en dat geef ik dan persoonlijk  weer liever uit aan de cadeau’s voor mijn familie. Daarom dacht ik, als je toch wil veranderen maar hier geen fortuinen aan wil uitgeven kan je makkelijk zelf aan de slag en je “oude” kerstballen en upgrade geven en ze zelf gaan restylen. Daarom enkele leuke ideetjes waarmee je zelf aan de slag kan :

SANYO DIGITAL CAMERA

 

Ben je handig en goed met een haakpen?
Ga dan aan de slag met een kleurtje van je voorkeur en geef je kerstballen een
leuk jasje.

 

kerstballen-pimpen-1-225x300

 

 

Heb je thuis een leuk stofje liggen? Pak er jouw kerstballen mee in en voorzie ze van een leuk strikje, makkelijk en snel toch?

 

 

kerstbal-mozaiek-diy.jpg

 

Heb je liever een kerstbal met wat meer bling bling? We hebben allemaal in het Itunes-tijdperk thuis heel wat CD’s liggen die we niet meer gebruiken. Neem deze CD’s en knip ze in kleine blokjes. Haal er lijm bij en  plak deze stukjes mozaïek gewijs op je kerstballen. Het resultaat mag er zeker wezen!

 

bal.jpeg

 

Voor deze heb je net wat meer geduld en fingerspitzengefühl nodig. Je gaat je kerstbal al een stukje insmeren met lijm waar je zal beginnen, en zo ga je al draaiend stukje voor stukje het koordje rond je kerstbal draaien. Als je de tijd er voor hebt, zeker een mooi resultaat als je het mij vraagt!

 

 
kerstboom-versieren_kerstboomversiering-4-pimp-je-oude-kerstballen

 

Ook is het leuk om je kerstballen met krantenpapier te beplakken of met servetten en ze vervolgens wanneer ze droog zijn te voorzien van een tekst of een leuke tekening.

kerstboom-versieren_kerstboomversiering-5.-Recht-uit-de-natuur.jpg

 

Je kerstversiering hoeft natuurlijk niet altijd een kerstbal te zijn! Ga een fijne wandeling maken in het bos en raap je dennenappels. Voorzie deze van een strik en ze zullen ook beeldig staan in je kerstboom!

 

 

Veel plezier met het versieren van je kerstboom!

Geef een reactie

