Een dag zonder internet.

Daar was hij dan… vorige week een kaart in de brievenbus van  mijn internetbeheerder Telenet. Dat op 2/2 in onze straat aan de internet en telecomdiensten werd gewerkt en er dus geen internetverbinding of telefonie beschikbaar zou zijn tijdens de werkuren.

header_persbericht_1110x540_02

Ik las het en dacht… ohw. Verder leek het wel even of er op een pauze knop geduwd was. Tot ik even later tot het besef kwam, dat ik dus niet achter de pc moest belanden die dag (vandaag dus!) en zoonlief dus ook zijn tv-momentje even moest geschrapt worden in de ochtend. Ineens lijkt het veel meer teweeg te brengen dan “ohw”. Eerder de richting uit van “oh…sh*t!”. Dus geen blogberichten schrijven, geen betalingen -wat op zich niet zo erg is-, geen mail, Facebook en nog zo veel meer… niet vandaag…

Dus onze WiFi, WiFree en Hotspot hebben me de hele dag mooi in de steek gelaten. Dus heb ik me vanmorgen maar in mijn joggingpak gehesen voor een poetsdagje. Ja, ik geef toe, uiteindelijk wel handig zo een internet stop. Denk dat zo een dag zoals vandaag me dan wel eens doet beseffen hoe hard de maatschappij van ons verwacht dat we online allen vertegenwoordigd zijn. Maar ergens in mijn hoofd stelt zich ook de vraag hoe sociaal we eigenlijk wel zijn met al onze “online” vrienden. Waarvan meer dan de helft volgens mij gewoon je “vriend” is omdat ze dan ook eens wat van je te weten komen.

Misschien moet ik een volgende keer maar niet meer wachten tot Telenet eens werken uitvoert in mijn straat, maar gewoon eens vaker asociaal zijn op sociale media en vaker afspreken met mensen die écht geïnteresseerd zijn.

Geef een reactie

