Wanneer gezondheid en design samen gaan.

Sterker dan mezelf, ik kon het niet laten… Nadat ik vorig jaar de Withings draadloze weegschaal heb aangeschaft, ben ik nu trotse bezitter van de Withings Activité Steel activity tracker.

Withings weegschaal

weegschaal

Als we het over design hebben, is dit wel een prachtstukje. Ongelooflijk plat en een strakke vormgeving. Ik koos voor de witte versie, maar is ook te verkrijgen in zwart. Super handig leek me want ik was voor de 200ste keer begonnen aan een dieet. Uiteraard ook voor de 200e  keer gestopt. Maar toch evenzeer een geweldig ding in huis.
Tot 8 verschillende weegprofielen worden onthouden door deze slimme weegschaal. Beetje veel aangezien we maar met 3 zijn, maar alleszins handig, want met mijn traditionele weegschaal was ik het telkens weer vergeten.

Heeft ook een app, zalig toch?? Ik kan perfect de weegmomenten opvolgen van mezelf & mijn zoon. En mijn man zijn waarden worden naar zijn Iphone gesynchroniseerd. Als het gaat over moderne technologie dan ben ik fan!

Als je op de weegschaal staat, krijg je uiteraard je gewicht te zien, gevolgd door een curve waarin wordt aangegeven hoeveel je bent afgevallen of aangekomen ten opzichte van vorige weging. En na de curve bewijst de weegschaal zich ook nog eens als weerstation want je krijgt de maximum temperatuur en de minimum met daarbij een zonnetje of een regenwolkje. Dus ineens geupdated voor het weer.

Ook handig is dat je een vast weegmoment kan inbouwen en dat je je Iphone hiervoor ook een herinnering kan laten sturen dat het weer tijd is om op de weegschaal te gaan staan.

Withings Health Mate

De app die in verbinding staat met de weegschaal houdt uiteraard je gewicht bij, maar geldt ook als stappenteller want deze houdt de stappen bij die geregistreerd worden door je Iphone.

Withings Activité Steel

Withings heeft niet alleen een weegschaal maar ook activity trackers,stappentellers, veiligheidscamera’s, wekkers, bloeddrukmeters en thermometers. En deze synchroniseren allen met de app. En de camera valt zelfs te gebruiken in de Apple Home kit. Op www.withings.com vind je het hele assortiment en als je het aan mij vraagt, allen technologische snufjes met een prachtig design.

Het kriebelde al eventjes, maar twijfelde een tijdje omdat hij toch 125€ kost, maar kon het eerder deze week toch niet laten om hem te bestellen. De Withings Activité Steel activity tracker. Geleverd in een prachtig doosje -bijna te mooi om open te doen- ben ik dus nu wel trotse bezitter. Ik dacht een rubberen bandje,… gaat vrij plastiek aanvoelen, maar hoe een zalig bandje is het wel niet, zo ongelooflijk soft!

01a9599a1a683d08311265f1c6a728c2422e1fbb3d

Uiteraard ook in andere kleuren te verkrijgen, ook met een zwarte wijzerplaat. Ik deed het doosje open, moest hem resetten en naast mijn Iphone zetten. Dan kon ik op mijn Iphone de wijzers juist zetten, ik wist niet wat ik zag, ik zette het uur op mijn Iphone en de wijzers op mijn horloge draaiden … Uiteraard is hierop het uur te lezen, ook het percentage dat je al bewogen hebt en via de app kan je dan weer het aantal stappen opvolgen.
Deze horloge is ook geschikt om mee te gaan zwemmen en het bevat een sleep tracker, zo kan je perfect zien in welke uren je sliep en wanneer niet. En hij kan ook als wekker dienen, op je Iphone stel je het uur in dat je gewekt wil worden en op dat moment begint de horloge zachtjes te trillen tot je hem bij je Iphone houdt. Ach ja… ik weet het, soms lijk ik een beetje een wannabe, maar ik kan het niet laten, van deze snufjes is helemaal iets voor mij.

activite-steel_blackandwhite

Jelle x

Geef een reactie

